Destinacije

Sedam TRENDOVA u putovanjima koji će obeležiti 2026: Ništa od onog na šta ste do sada navikli

Masovna, uniformna putovanja polako odlaze u prošlost

Slika Autora
bySrećne

23.12.2025 18:01

Sedam TRENDOVA u putovanjima koji će obeležiti 2026: Ništa od onog na šta ste do sada navikli
shutterstock.com/MilanMarkovic78

Trendovi u putovanjima menjaju se iz godine u godinu, nešto “dođe u modu”, pa nestane,  ali na njih snažno utiče i svet oko nas: globalna nesigurnost, klimatske promene, rast cena i ubrzan način života. Upravo zato je BBC napravio pregled trendova za koje se procenjuje da će dominirati putovanjima tokom 2026. godine.

Na osnovu podataka vodećih hotelskih grupacija, turističkih agencija i analiza stručnjaka, jasno je da ulazimo u godinu bega od buke i meteža, putovanja planiranih uz pomoć veštačke inteligencije, ali i sporijih, personalizovanih iskustava sa jasnim ciljem. Iako će prilagođavanje ovim trendovima zavisiti od ličnih sklonosti, lista BBC-ja nudi obilje inspiracije za putovanja u godini pred nama.

Uživanje u tišini

Jedan od dominantnih trendova biće - odmor u tišini. Već se pominju termini "quietcations" i "hushpitality", koje je teško doslovno prevesti. Suština je u udobnosti, miru i bekstvu od stresa savremenog života. Poseban akcenat stavlja se na isključivanje iz digitalne kulture koja nas neprestano bombarduje informacijama putem telefona i drugih uređaja.

shutterstock/panophotograph

Opuštanje u tišini - to je trend u 2026.

Pojavili su se i turistički operateri koji nude putovanja sa digitalnim detoksom i povratkom "analognom" načinu života. Sagorevanje izazvano savremenošću postaje sve češći problem, a potreba za usporavanjem sve izraženija.

Planiranje uz pomoć veštačke inteligencije

Veštačka inteligencija sve snažnije ulazi i u svet putovanja. Istraživanja pokazuju da sve više putnika koristi AI alate za planiranje itinerera i rezervacije smeštaja i prevoza. Velike platforme poput Expedije i Booking.com-a već integrišu alate poput ChatGPT-a, čime znatno olakšavaju organizaciju putovanja.

Iako je to delimično u suprotnosti sa trendom digitalnog povlačenja, ovakvo planiranje smanjuje potrebu za posrednicima, što ne ide u prilog klasičnim turističkim agencijama. Ipak, postoje i mane: algoritmi često podstiču prekomerni turizam usmeravajući putnike ka najpopularnijim destinacijama, a raste i rizik od prevara.

Poverenje u preporuke

Mnogi putnici vole da neko drugi donese odluke umesto njih. Delom iz komfora, delom iz želje da izbegnu stres i rizik, gosti se sve češće opredeljuju za putovanja sa što manje ličnih odluka. To je povezano i sa održivošću, ali i sa željom za iznenađenjem.

shutterstock/Prostock-studio

Romantična putovanja na manje poznata mesta su hit

"Tajna" putovanja, poput misterioznih krstarenja ili avantura sa nepoznatim destinacijama, sve su popularnija, a za njih je ključno poverenje u kreatora putovanja.

Put drumom umesto avionom

Prema BBC-ju i najavama hotelske grupacije Hilton, 2026. bi mogla doneti rast popularnosti putovanja automobilom. Hešteg #RoadTrip prikupio je skoro šest miliona objava, jer su putnici ponovo otkrili čari otvorenog puta. Dok neki ovaj trend povezuju sa luksuzom i dostupnošću vrhunskih restorana i hotela, većina ga bira zbog uštede.

shutterstock.com/Monkey Business Images

Putovanje automobilom je jefitnije i otvara brojne mogućnosti

Oko 60 odsto Britanaca izjavilo je da bi radije vozilo do destinacije kako bi smanjilo troškove. Iako je trend naročito snažan u SAD, Evropa nudi ogroman potencijal, jer je teško zamisliti obilazak italijanskih gradića bez vožnje od jednog do drugog, uz malo više vremena.

Personalizacija umesto "konfekcije"

Masovna, uniformna putovanja polako odlaze u prošlost. Turistička industrija sve se više okreće individualizaciji, sa planovima putovanja prilagođenim uzrastu, interesovanjima i trenutnim životnim potrebama putnika. Bilo da je cilj odmor od prekovremenog rada, oporavak nakon teškog perioda ili negovanje hobija, putovanja se sve češće kroje "po meri".

Potraga za novim destinacijama

Sve više ljudi izbegava prenatrpane, superpopularne lokacije koje često ne ispunjavaju obećanja iz reklamnih brošura. Umesto toga, rastu u ceni manje poznate destinacije - Toledo umesto Barselone, Bordo umesto Pariza, pa čak i izrazito egzotične lokacije poput Iraka za najavanturističkije putnike.

shutterstock/Kirill Neiezhmakov

Bordo

Hilton ovaj trend povezuje sa putovanjima vođenim radoznalošću, istraživanjem i ličnim razvojem.

Kultura ispred hedonizma

Iako su muzeji i istorijski lokaliteti oduvek deo putovanja, novi trend ide korak dalje. Sve je popularnije posećivanje mesta povezanih sa knjigama, filmovima i TV serijama,  takozvani set-jetting. Primeri su već poznati i na domaćem terenu, poput Dubrovnika i Splita zbog "Igre prestola".

Shutterstock/Sven Hansche

Mikonos

Ovaj kulturni motiv često nadmašuje interesovanje za noćni život i hedonističku zabavu. Najnoviji primeri uključuju Kornvol, gde se snima nova serija o Hariju Poteru, kao i Grčku kao lokaciju nove adaptacije "Odiseje".

BONUS VIDEO:

 

Komentari (0)