Stručnjakinja Erika Komisar smatra da dečake ne bi trebalo odgajati na isti način kao devojčice. Ona ističe da je važno slušati potrebe dečaka, razumeti kako uče, kako se razvijaju i šta im je zaista potrebno u različitim fazama odrastanja. Prema njenim rečima, sistemi koji forsiraju isti pristup za svu decu, bez ikakvog razlikovanja, često propuštaju da dečacima pruže adekvatnu podršku.
Naglašava da se u mnogim modelima vaspitanja i obrazovanja specifične potrebe dečaka zanemaruju, što može otežati njihov emocionalni i razvojni put.
- Ono što se često tumači kao problem - energija, pokret, impulsivnost - može biti normalan način na koji dečaci uče i rastu, ali školski i kućni sistem ga tretira kao "problem" - rekla je, prenosi Story.hr.
Evo nekoliko najvažnijih grešaka koje ona navodi:
Rana akademska rutina za dečake
Upozorava da se deca, naročito dečaci, često suočavaju sa zahtevima školskog sistema koji ne prate njihov prirodan razvoj. Primeri su rano dugo sedenje, fokusirana nastava i zadaci koji zahtevaju mirno i pasivno ponašanje.
Shutterstock/PeopleImages.com - Yuri A

Posledice: povećan stres, frustracija, a ponekad i ponašanja koja se pogrešno označavaju kao hiperaktivnost ili izolovanost.
Možda vas zanima…
Zanemarivanje rodnih i bihejvioralnih razlika
Ona naglašava da se često zanemaruju različiti stilovi učenja i razvojne potrebe dečaka i devojčica.
- Kada se smanji prostor za "budući dečački način" učenja i ponašanja, dečaci mogu postati “škrti” u izražavanju, manje motivisani ili se osećati neadekvatno - rekla je ona.
Emocionalna izolacija i nedostatak podrške
Dečacima često nije pružena adekvatna pomoć u razumevanju i regulaciji emocija. Bez sistematskog učenja kako da prepoznaju i izraze osećanja, mogu se osećati izgubljeno ili reagovati agresivno.
Preterana kontrola kretanja i igre
Fizička aktivnost, kretanje i igra nisu luksuz, već osnovni način na koji dečaci uče. Potrebno im je više vremena za igru i odmor nego što školski raspored često predviđa.
Ako im se ne omogući prostor za pokret i aktivnost, višak energije može "izbijati" kroz disruptivno ili neprilagođeno ponašanje.
Komentari (0)